Folkspel

Folkspel

Folkspel är föreningslivets egna spelbolag och de har genererat otroliga 16,1 miljarder kronor till Sveriges föreningsliv under de 25 år som de har verkat. Pengar som gått rakt in i föreningarna och det har gett dem växtkraft.

Folkspel

Vi har sedan 2008  arrangerat bolagets kick-offer, årliga galor, partnerträffar med allierade företag samt konferenser. Vi hanterar programinnehåll, teknik- och produktionsdesign samt branding.

Folkspel On Tour

Under sommarhalvåret åker Folkspel på turné genom föreningssverige och medverkar på olika evenemang och idrottstävlingar. Syftet är att sprida budskapet om Årets Eldsjäl och samla in nomineringar till Årets Eldsjälsgala som hålls i mars 2017.

Vi tar hand om förstudie, planering, bemanning och genomförande.

Bingolotto 25 år

Den 19 oktober 1991 sändes Bingolotto med ledning av Leif ”Loket” Olsson för första gången i TV4. 25 år senare är formatet en institution, och genom Folkspel (och dess ägare – det svenska föreningslivet) har programmet inbringat miljarder till det svenska föreningslivet. Vi hade fokus på den stora galamiddagen som anordnades inne på Svenska Mässan med ett digert program av dignitärer, hedersgäster artistuppträdanden och fest. Vi stod för produktionsdesign, samt levererade produktions- och projektledning.